Reprezentanții autorităților publice centrale și locale s-au întrunit, la 11 iulie, în prima ședinţă a grupului de lucru privind administrația publică locală, constituit prin dispoziția Guvernului din 13 iunie curent.
Grupul a fost creat în scopul evaluării situației actuale în domeniul administraţiei publice locale și identificării în comun a modalităților fezabile de soluţionare a problemelor existente.
Participanții au abordat, în particular, subiectul salarizării angajaților din cadrul APL. În context, reprezentanții autorităților publice locale au salutat inițiativa de majorare a salariilor primarilor și funcționarilor publici din cadrul APL.
În această ordine de idei, discuțiile s-au axat pe Conceptul privind sistemul unitar de salarizare, examinat recent la Guvern. Membrii grupului au menționat că reprezentanții APL vor avea posibilitatea să participe la consultările privind elaborarea proiectului de lege.
Totodată, participanții au discutat și despre necesitatea simplificării mecanismului de evaluare a bunurilor imobile de către administrațiile locale, fapt ce le va permite majorarea acumulărilor la bugetul local. Urmează să fie identificate soluțiile de îmbunătățire a cadrului legal pe acest segment.
Grupul de lucru privind administrația publică locală reprezintă o platformă de consultări operative și eficiente pe subiecte de interes pentru administrația locală, facilitând astfel dialogul direct cu autoritățile APL.
Dina Roșca