Marţi, 03.03.2015, la Consiliul raional Dubăsari a avut loc şedinţa cu managerii şcolari. La prima întrebare dna Braducean Larisa, şef DÎTS, a vorbit despre implementarea proiectului „Şcoala mea”. Acest proiect este implementat cu suportul financiar oferit de Parteneriatul Global pentru Responsabilizare Socială al Băncii Mondiale și suportul informațional al Ministerului Educației al Republicii Moldova. EXPERT-GRUP, împreună cu partenerii regionali ai proiectului, va lucra în 100 de școli din țară pe o durată de cinci ani, cîte 20 de școli pe an, scrie dubasari.md.
Proiectul va oferi posibilitatea părinților, elevilor și profesorilor să se implice mai activ în viața școlii prin intermediul audierilor publice, accesului la informație bugetară, cardurilor comunitare și să ia parte în stabilirea priorităților de dezvoltare a școlilor. Doritorii se pot abona la lansarea oficială a website-ului pe www.scoalamea.md.
La întrebarea a doua tot dna L. Braducean a explicat conţinutul unor articole din Codul Educaţiei, cînd urmează ele a fi implementate şi cum vor fi implementate. S-a atras atenţia mai mult la articolele 11, 20, 33, 45, 49, 51, 55, 132, 136 din CE etc.
S-a adus la cunoştinţa managerilor lista documentaţiei ce urmează a fi adusă în ordine cu privire la evaluările şi pretestările externe, examenele 2015. S-a menţionat că examenele de BAC se vor petrece în centrele de anul trecut cu aceeaşi preşedinţi: Centrul gimn. Pîrîta, preşedinte Verlan Feodora, Centrul gimn. Marcăuţi, preşedinte Cazac Nina, Centrul L.T. Dubăsari, preşedinte Sucitu Constantin.
La următoarea întrebare s-a discutat despre proiectele depuse la FEE de către instituţiile preuniversitare şi despre acţiunile ce urmează a fi realizate de către manageri. Dna L. Cazac a amintit directorilor despre pachetul de documente ce urmează a fi depus pentru a iniţia procedura de achiziţii publice.
Diana Munteanu