Angajaţii Primăriei municipiului Bălţi care vor întârzia să răspundă la cererile şi petiţiile cetăţenilor vor fi sancţionaţi. Despre aceasta a declarat la o întrunire recentă primarul interimar de Bălţi, Nicolai Grigorişin, transmite Moldpres.
Potrivit Irinei Serdiuc, secretarul Consiliului municipal Bălţi, de la 1 ianuarie 2018 până la 20 martie, la primărie au parvenit 545 de petiţii şi 92 de cereri. La unele din acestea s-a răspuns cu încălcarea termenelor prevăzute de lege, iar multe au rămas fără nici o reacţie. Nu întotdeauna sunt pregătite şi răspunsurile la demersurile persoanelor juridice.
„Este o stare de lucruri caracteristică pentru multe subdiviziuni ale primăriei şi nu e bine de loc. S-a ajuns la situaţia când cetăţenii cer răspunsuri prin intermediul poliţiei. Şi e grav când un funcţionar public reţine timp de 20 de zile o petiţie ca pe urmă să răspundă că subiectul nu ţine de competenţa secţiei pe care o reprezintă”, a menţionat Irina Serdiuc, citată de esp.md.
La rândul său, Nicolai Grigorişin, primar interimar de Bălţi, a declarat că funcţionarii care vor încălca procedurile de lucru cu petiţiile şi cererile vor fi sancţionaţi. „Nu sunt aşa de mari salariile angajaţilor primăriei ca să se lipsească cu uşurinţă de premiile ce li se cuvin”, a subliniat Grigorişin, cerând subalternilor să „nu dezvolte birocraţie”.
Totodată, unii şefi de direcţii au replicat că volumul mare de corespondenţă ar cere un colaborator special doar ca să răspundă la mesaje. Însă Irina Serdiuc a explicat că extinderea statelor de personal nu ar soluţiona problema, deoarece este vorba doar de o chestiune de disciplină de muncă.
Conform legislaţiei cu privire la petiţii, cererile, plângerile, propunerile şi demersurile sunt examinate în timp de 30 de zile lucrătoare, însă dacă acestea nu necesită studieri şi consultări suplimentare, atunci se va răspunde imediat sau pe parcursul a 15 zile lucrătoare din data înregistrării.