De această dată, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a desfășurat o vizită de consultanță în cadrul Școlii Profesionale din raionul Hâncești. Angajații APCSP au mers la această instituție pentru a informa tinerii, dar și cadrele didactice despre drepturile lor de consumatori și care sunt căile legale de protecție a acestor drepturi, informează Provincial.
Temele discutate s-au referit la: modalitățile de depunere a unei reclamații, procedura de a beneficia de toate drepturile privind produsele procurate: reparație, înlocuirea produsului cu un alt produs prin achitarea diferenței de preț sau restituirea contravalorii produsului. Totodată, au fost menționate conform Legii 105 din 10.03.2013 privind protecția consumatorilor și produsele ce nu pot fi înlocuite. etc. Atît tinerii, cît și profesorii s-au declarat a fi mulțumiți de familiarizarea acestora cu cu prevederile actelor normative şi legislative ce ţin de protecţia drepturilor consumatorilor.
Prin aceste acțiuni, APCSP tinde să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să-i informeze despre drepturile lor şi să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de acest domeniu.
Dina Roșca