De la începutul anului curent, peste 500 mii lei au fost restituiți consumatorilor în urma procurării unor produse neconforme sau a prestării necalitative a serviciilor, potrivit Agenției pentru Protecția Consumatorului.
În urma petițiilor parvenite la Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC), inspectorii din direcțiile responsabile au demarat cercetări în cazurile înregistrate. În mai multe situații, petițiile consumatorilor au fost soluționate pe cale amiabilă, restituindu-li-se, astfel, contravaloarea produselor procurate.
Printre produsele restituite putem menționa telefoane mobile, încălțăminte, echipamente media, piese auto, servicii cosmetologice, servicii de confecționare a ușilor etc. Cea mai impunătoare sumă, 97 mii lei, a constituit valoarea unui contract semnat de un consumator cu subiect economic. Familia din Chișinău a apelat la serviciile unui întreprinzător, producător de mobilier din lemn masiv. Consumatorii au achitat în avans pentru efectuarea lucrărilor de confecționare a 14 uși pentru 2 apartamente, costul total fiind de 97,000 lei. Ușile nu au fost livrate în termenul stabilit în contract, întârzierea fiind de o luna și jumătate.
Direcția control produse industriale și servicii din cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor a recepționat petiția și a soluționat pe cale amiabilă revendicărilor înaintate de către cetățenii reclamanți.
Despăgubirile provocate de produsele/serviciile neconforme și neexecutarea contractelor de prestare a serviciilor acordate consumatorilor pentru prima jumătate a anului 2017 au constituit 543,404 lei, față de 614,651 mii pe întreg anul 2016. Acest lucru s-a întâmplat în pofida faptului că APC, temporar, nu poate iniția controale, iar majoritatea reclamațiilor sunt soluționate din oficii, pe cale amiabilă.
De la începutul anului 2017 la APC au fost înregistrate peste 1000 petiții, dintre care 800 au fost soluționate/examinate prin control și din oficiu.
Diana Munteanu