IDIS „Viitorul”, în parteneriat cu Consiliul Europei lansează ediția 2015 – 2016 a Programului celor mai bune practici în administrația publică locală din Moldova.
Scopul acestei program este acela de a identifica și disemina inițiative inovative și eficiente din administrația publică locală din Republica Moldova, precum și a face cunoscute experiența și rezultatele remarcabile ale autorităților și instituțiilor publice locale din țară.
Secțiunile competiției celor mai bune practici pentru ediția curentă sunt:
1. Transparența guvernării locale – premisă pentru creșterea încrederii cetățenilor în administrație
2. Dezvoltare locală prin implicare comunitară
3. Moștenirea cultural-istorică, resursă pentru revitalizarea comunității
4. Servicii publice de calitate în sprijinul cetățenilor
Competiția presupune parcurgerea a trei etape, respectiv: înscrierea, evaluarea proiectelor depuse, desemnarea și premierea câștigătorilor.
Pentru a participa, practica locală trebuie să fie implementată în perioada 1 iunie 2015 – 31 decembrie 2016. Cele mai bune practici vor fi evaluate în baza GRILEI DE CRITERII
DATA LIMITĂ de înscriere la Programul Bunelor Practici din Republica Moldova (ediția 2015 – 2016) este 31 IUNIE. Astfel, autoritățile administrației publice locale vor transmite FORMULARUL DE PARTICIPARE completat la următoarele adrese:
Chişinău, MD-2005, Str. Iacob Hâncu 10/1, IDIS „Viitorul”, pentru „Programul Bunelor Practici” sau
ana.veverita@viitorul.org cu mențiunea „Programul Bunelor Practici”
Nu pot participa în competiția națională proiectele de bună practică care au fost premiate la edițiile anterioare ale programului sau idei de proiecte care nu au fost încă implementate. Sunt acceptate și bune practici aflate în implementare care au obținut rezultate până în momentul înscrierii în competiție.
Pentru mai multe informații despre Programul Bunelor Practici și condițiile de aplicare, vedeți PROSPECTUL INFORMATIV al programului.
Cele mai bune practici vor fi premiate în cadrul unei Ceremoniei Naționale, care va avea loc în luna decembrie a.c și vor fi diseminate printr-o Antologie de bune practici și documentarul „Împreună pentru performanțe în guvernarea locală”.
Programul Bunelor Practici ale Autorităţilor Publice Locale din Moldova a fost lansat în anul 2005 de către Consiliul Europei în cooperare cu Guvernul Republicii Moldova, asociaţiile de primari, proiectul USAID „Reforma Autorităţilor Publice Locale” și implementat de către IDIS „Viitorul”, având scopul de a identifica, valorifica și disemina bunele practici printre autorităţile publice locale din Republica Moldova, contribuind astfel la eficientizarea guvernării locale.
Pentru mai multe detalii, contactați coordonatorul programului, Ana – Maria Veverița la numărul de telefon 0 22 221844 sau adresa de e-mail ana.veverita@viitorul.org.