Vizitatorii orășelului european din Gărdina publică Ștefan cel Mare, deschis sâmbătă, 13 mai 2017, cu ocazia sărbătoririi Zilei Europei, au avut posibilitatea să se informeze despre drepturile lor de pasageri aerieni, în cazul întârzierilor sau anulării zborurilor, potrivit unui comunicat de presă.
Un stand cu informații ample despre compensațiile pe care le pot primi, dar și pașii pe care trebuie să le întreprindă în cazurile când consideră că le sunt încalcate drepturile, a fost amenajat de către Autoritatea Aeronautică Civilă al Republicii Moldova (AAC).
Potrivit directorului AAC Radu Bezniuc, pasagerii fie din Republica Moldova, fie din Uniunea Europeană, au drepturi egale, iar succesul Europei în asigurarea și respectarea drepturilor pasagerilor motivează autoritățile țării noastre să continue mai activ acțiunile de informare.
Mesajul care a fost transmis de către AAC vizitatorilor orășeului european este că drepturile lor de pasageri în atransportul aerian sunt reale și că nu pot fi ignorate de nimeni.
Potrivit Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor, document care transpune integral normele UE în domeniu, în unele cazuri pasagerii pot cere compensații până la 600 de euro.
Practica arată însă că, în mare parte, cetățenii Republicii Moldova care călătoresc pe calea aerului nu își cunosc drepturile.
Diana Munteanu