Dintre afacerile cu plante medicinale, cultivarea păpădiei ecologice și mai ales procesarea plantei este propunerea pe care profesorul clujean Avram Fițiu o lansează românilor care doresc să își facă un mic business în mediul rural. Laboratorul de extracte ecologice din păpădie nu presupune o investiție mare, iar veniturile pot ajunge la 2.000 de euro pe lună, potrivit celui care a inițiat și promovează proiectul ”Școala țărănească”.
Baza de plecare pentru afacerea cu păpădie este poate fi reprezentată de o casă cu anexe la țară și o mașină personală. Ca suprafață minimă, este nevoie de cel puțin un hectar cultivat și exploatat în sistem ecologic, ceea ce, pentru această plantă medicinală, nu pune mari probleme. Poate doar birocrația legată de certificarea ecologică a exploatație să fie una mai anevoioasă!
O importanță foarte mare pentru succesul acestui business semi-agricol este modul de promovare al produselor și, implicit, tipul de produse spre care vă veți îndrepta. Astfel, puteți promova: cura de tulpini de păpădie, infuzia de păpădie, decoctul din păpădie, extract fluid din păpădie şi hrean, tinctura de păpădie, salată de păpădie, sucul de păpădie sau chiar diferite creme pe bază de păpădie. Se poate prepara și sirop, iar păpădia în formă uscată poate fi folosită pentru băile terapeutice.
Profesorul Avram Fițiu descrie și posibila piaţă a extractelor ecologice de păpădie: clinici de recuperare, restaurante Slow Food, medici de familie, magazine naturiste și ecologice, servicii terapeutice în fermă.
”Pentru un venit net de 2.000 de euro este nevoie realizarea unei cifre de afaceri de 50.000 euro anual”, explică profesorul Fițiu.
Această cifră de afaceri poate fi realizată pe variante diverse:
– Un singur preparat în cantitate de 10.000 de unități la 5 euro/preparat de 250 ml;
– Preparate în cantitate de 5.000 unități fiecare (la 5 euro/preparat de 250 ml);
– Preparate în cantitate de 3.400 unități fiecare (la 5 euro/preparat de 250 ml).
În cât timp vă veți recupera investiția: 12 luni.
În cât timp vă veți forma propria clientelă fidelă: 12 luni.
Cum vă veți menține clientela: Investind o zi pe săptămână în brandul creat.
Sursa: agrointel.ro