Agenția pentru Protecția Consumatorilor a inițiat o campanie de informare pentru agenții economici. În cadrul celei mai recente vizite, inspectorii au depistat o serie de încălcări care au fost prezentate administratorilor. Mai mult sau mai puțin mirați, aceștia au dat asigurări că vor remedia în scurt timp toate încălcările depistate.
Una din cele mai frecvente încălcări este înșelarea consumatorilor la cîntar. Astfel, mezelurile și brînzeturile ambalate de către producător aveau o etichetă suplimentară a magazinului, unde există o diferență între masa produsului de pe ambalajul producătorului și eticheta magazinului, ceea ce contravine art. 10, lit. c) al Legii Nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor și este catalogată drept înșelare a consumatorilor. Alte încălcări depistate au fost: practici comerciale incorecte, încălcarea normelor sanitare și igienice, prezentarea informațiilor incorecte prin extinderea termenului de valabilitate, nesoluționarea plîngerilor în termen etc.
Ca urmare acestor vizite, vor fi efectuate controale în aceste magazine pentru a redresa situația. APC și-a propus drept obiectiv, informarea preventivă a agenților economici precum și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor.
Pentru neconformitățile grave depistate care pot pune în pericol sănătatea consumatorilor, inspectorii vor încheia procese-verbale cu privire la contravenţie.
Diana Munteanu