Ministerul Sănătății introduce modificări la modalitatea de desfășurare a concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de conducători ai instituțiilor medicale. Pentru prima dată vor putea participa la concurs și candidații care dețin studii în alte domenii decât cel medical, însă au masterat în managementul sănătății publice. Miercuri, membrii Cabinetului de miniștri au aprobat Regulamentul privind numirea în funcţie pe bază de concurs a conducătorilor instituţiilor medico-sanitare publice și Contractului-tip de management.
Potrivit unui comunicat al Ministerului, scopul proiectului este crearea unui mecanism de concurs mai eficient pentru selectarea directorilor de spitale și centre de sănătate. Această reglementare va oferi posibilitatea mai multor candidați de a participa la concurs. Ulterior, o Comisie specializată va selecta cei mai competenți manageri pentru aceste instituţii.
Totodată, în premieră, conducătorii instituțiilor medicale vor activa în baza unui Contract-tip de management și vor fi monitorizați prin aplicarea unor indicatori de performanță instituționali, cum ar fi cei de management al resurselor umane și de utilizare a serviciilor medicale.
În cazul indicatorilor de performanţă nesatisfăcători, într-o perioadă de 3 trimestre consecutiv, fondatorii obțin dreptul sa rezilieze contractul de management cu directorul instituţiei medicale. Prevederea respectivă va permite responsabilizarea și evaluare obiectivă a managerilor.
Menționăm că, directorii instituţiilor medico-sanitare publice sunt numiţi în funcţie de către fondator și activează în baza unui contract încheiat pe un termen de 5 ani, iar pe parcursul anilor, unii fondatori au desemnat conducători de instituții medicale fără ca aceștia să fie selectați prin concursul obligatoriu organizat de către Ministerul Sănătății.
Diana Munteanu