Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Republica Moldova (AAP) au adresat o nouă scrisoare primarului general al municipiului Chișinău, Dorin Chirtocacă.
AAPM spune că, în cadrul şedinţei serviciilor operative ale Primăriei din data de 29 februarie 2016, primarul a manifestat interesul vizavi de informaţiile suplimentare de ordin financiar care ţin de activitatea agenţiilor de publicitate stradală din Chişinău, iată de ce, agenții economici au decis să facă un pas în întîmpinare şi să prezinte informaţiile (DOC).
Totodată, autorii scrisorii își exprimă profunda îngrijorare vizavi de declaraţ făcută la un post de televiziune, precum că investiţiile operatorilor din domeniu demult au fost recuperate și prin urmare panourile pot fi demontate.
“Această afirmaţie publică făcută de un Primar șochează pentru că subminează, în mod direct, principiile economiei de piață. Prin analogie, orice întreprindere, care s-a răscumpărat, trebuie distrusă. Este o abordare eronată și periculoasă, care torpilează noțiunile de libertate, stat de drept şi economie de piaţă. Noi împărtăşim îngrijorarea Dvs. prin care panotajul stradal necesită ordine, dar considerăm că măsurile care se impun trebuie identificate în comun acord, prin dialog și reguli exacte. E imperios necesar sa fie luate în considerație toate aspectele enunţate mai sus, pentru evitarea deciziilor voluntariste soldate cu lichidarea locurilor de muncă și diminuarea defalcărilor în bugetul Primăriei, în bugetul de Stat, în Fondul Social etc.”, se mai spune în scrisoarea AAPM.
De asemenea, autorii spun că, au luat act de declaraţiile primarului, precum că este dispus să meargă pe calea dialogului şi aşteaptă în cel mai apropiat timp o invitaţie în acest sens. “Cu cît mai rapid ne vom întîlni, cu atît mai bine va fi pentru toţi cei vizaţi de problema dată, dar şi pentru cetăţeni şi municipiu, în general”, precizează semnatarii.