
70 de educatori din mai multe grădinițe au învățat cum să utilizeze roboțeii KUBO în activitățile cu copiii – pentru dezvoltarea competențelor de literație, numerație, orientare spațială, logică și activitățile în grup. Formarea cu genericul „Inovație în educație” a fost organizată de Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu Shape Robotics, în cadrul Proiectului „Îmbunătățirea Calității Educației”, finanțat Banca Mondială.
„Dezvoltarea competențelor digitale începe încă din educația timpurie, unde se pun bazele gândirii, creativității și ale relației copilului cu tehnologia. Ministerul Educației și Cercetării acordă o atenție deosebită acestui nivel, deoarece investiția timpurie, inclusiv în competențele digitale, înseamnă șanse reale pentru succesul educațional și profesional al generațiilor viitoare”, a spus Sergiu Coceaș, consultant principal în Direcția management în învățământul general din cadrul MEC.
La instruiri au participat reprezentanți ai instituțiilor de educație timpurie care au beneficiat de dotări în cadrul proiectului, fiind finanțate de Banca Mondială, prin intermediul grantului oferit Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, în calitate de administrator al Parteneriatului pentru Învățarea Timpurie (ELP). În total, 200 de grădinițe din întreaga țară au beneficiat în acest an de echipamente, mobilier și materiale didactico-metodice, pentru asigurarea calității procesului educațional. Decizia privind achiziția bunurilor a aparținut instituțiilor, 51 dintre care au ales să achiziționeze roboței educaționali.
Educatorii spun că inovația digitală înseamnă adaptare la nevoile copilului de azi, nu renunțarea la valorile educației clasice. Aceștia susțin că vor folosi tehnologia în mod echilibrat, cu accent pe dezvoltarea emoțională și socială.
„Achiziționarea roboțeilor Kubo în instituție a fost pentru noi un prim pas spre educația digitală, făcut cu grijă și responsabilitate. Prin integrarea roboțeilor Kubo, copiii învață prin joacă, explorare, descoperire, exact așa cum au nevoie cei mici. Dintr-un roboțel educațional, KUBO devine un prieten care îi ajută pe copiii de grădiniță să învețe prin joacă, fără ecrane, doar cu piese tactile, descoperind logica, colaborarea și bucuria de a reuși”, a afirmat Oxana Berghii, directoarea Grădiniței creșă nr.2 din Rezina.
În cadrul atelierului, participanții au învățat cum să aplice comenzi de bază și instrucțiuni secvențiale pentru a dirija un instrument digital pe un traseu format din elemente grafice. Aceștia, sub ghidajul formatorilor, au elaborat mini-scenarii didactice integrate, în domenii precum literație, matematică, explorarea mediului, dezvoltarea socio-emoțională, utilizând tehnologia ca suport educațional pentru dezvoltarea gândirii logice și a capacității de anticipare.
Totodată, educatorii au experimentat activități practice „hands-on” pentru consolidarea competențelor cheie ale copiilor prin utilizarea tehnologiei interactive și au formulat indicatori simpli de observare a progresului copiilor în timpul activităților interactive (atenție, colaborare, autonomie, orientare spațială, secvențiere logică).




















