
Peste 80 de reprezentanți ai Organelor locale de specialitate în domeniul învățământului (OLSDÎ), directori de instituții de învățământ și profesori de limbă și literatură română din școlile alolingve din întreaga țară au participat la un atelier privind îmbunătățirea rezultatelor la examenul de limba română pentru clasa IX-a. Activitatea a fost organizată de Ministerul Educației și Cercetării în colaborare cu Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare (ANCE).
În cadrul activității a fost prezentată o analiză detaliată a rezultatelor la disciplina Limba și literatura română pentru absolvenții clasei a IX-a. Raportul a inclus date privind performanțele elevilor din toate cele 256 de instituții alolingve din întreaga țară, fiind expuse atât tendințele generale, cât și dificultățile specifice întâmpinate în procesul de învățare.
”Limba și literatura română nu este doar o disciplină de studiu. Este cheia integrării, înțelegerii și coeziunii în societatea noastră. Sunteți cei care îi învățați pe elevi nu doar cuvinte și reguli, ci le deschideți poarta către cultura și istoria noastră și le oferiți oportunități pentru viitor, fie admitere la următoarea treaptă de învățământ, fie la încadrarea în câmpul muncii. Este absolut necesar să avem tineri care stăpânesc limba română la un nivel corespunzător și le permite să se integreze în societate”, a menționat Lilia Ivanov, directoare ANCE.
În partea practică, participanții la atelier au lucrat în grupuri tematice, unde au analizat și identificat cauzele, factorii determinanți și posibilele soluții pentru îmbunătățirea pregătirii elevilor la limba și literatura română.
De asemenea, în cadrul atelierului au fost prezentate etapele de organizare ale Programului Național Remedial la Limba Română, lansat de MEC pentru școlile alolingve. Programul are drept obiectiv consolidarea competențelor lingvistice ale elevilor cu dificultăți, prin activități remediale, resurse didactice adaptate și monitorizare continuă.


















