
Oportunități de dezvoltare a competențelor digitale avansate pentru elevii de la Liceul Teoretic „Mihail Ceachir” din Ceadîr-Lunga – instituție care face parte din Rețeaua Școlilor Model. Cu sprijinul Fundației pentru Dezvoltare, a Centrului Național de Inovare și Dezvoltare a Educației „Clasa Viitorului” și cu suportul financiar al Fondului American pentru Întreprinderi Ucraina-Moldova (UMAEF), în școală a fost inaugurat recent un laborator de fabricație digitală.
Laboratorul a fost dotat cu echipamente digitale moderne, precum imprimante 3D, seturi de robotică, tăietoare laser și plăci programabile. Acestea vor permite celor peste 400 de elevi ai liceului să experimenteze, să creeze și să își dezvolte abilitățile tehnologice într-un mediu modern și interactiv. Prin aceste facilități, FabLab-ul devine un spațiu în care tinerii pot îmbina creativitatea cu inovația, pregătindu-se pentru profesiile viitorului.
Prezent la evenimentul de deschidere, Sergiu Coceaș, consultant principal în Direcția management în învățământul general din cadrul Ministerului Educației și Cercetării a mulțumim echipei școlii, profesorilor, partenerilor de dezvoltare, autorităților locale pentru efortul și viziunea fără de care acest proiect nu ar fi fost posibil. „Acest spațiu reprezintă un accelerator de idei, unde elevii pot construi proiecte, explora soluții și inova”, a spus Sergiu Coceaș.
„Deschiderea acestui FabLab marchează un moment important atât pentru școală, cât și pentru comunitate. Investind în tehnologii și în dezvoltarea competențelor digitale, investim direct în viitorul copiilor. Ne bucurăm să vedem cum școlile model devin spații care inspiră, motivează și oferă șanse reale elevilor din toate regiunile țării”, a menționat Gabriela Ojog, directoarea executivă a Fundației pentru Dezvoltare.
Deschiderea laboratoarelor de fabricație digitală în școli reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii educaționale care oferă elevilor oportunități educaționale comparabile cu cele din spațiul european.





















