
Promovarea incluziunii și a egalității de gen în sport – un domeniu esențial pentru dezvoltarea fizică, emoțională și socială a copiilor și tinerilor – a fost tema seminarului „Sportul ca instrument de incluziune socială și promovare a egalității de gen”, organizat de Ministerul Educației și Cercetării în cadrul Proiectului Erasmus+ Sport „ACT RISE”. Evenimentul a reunit peste 80 de antrenori din școlile sportive aflate în subordinea ministerului, în format fizic, precum și peste 190 de antrenori din toate școlile sportive din țară, care s-au conectat online.
În cadrul seminarului, au fost prezentate modele și practici privind prevenirea violenței, protecția copilului și promovarea unui mediu sportiv sigur și incluziv, fiind evidențiată dimensiunea europeană a programului Erasmus+ și oportunitățile acestuia în dezvoltarea proiectelor dedicate incluziunii sociale și egalității de gen.
Prezent la eveniment, Sergiu Gurin, secretar de stat al MEC, a subliniat: „Egalitatea de gen și incluziunea în sport se construiesc prin decizii și practici cotidiene – de la antrenamente și ore de educație fizică, până la organizarea competițiilor. Sportul are puterea de a reuni persoane din medii diverse și de a promova cooperarea, respectarea normelor, încrederea și solidaritatea”.
La eveniment a fost prezentă și Anca Maria Ionescu, coordonatoare de proiect din cadrul Agenției Naționale pentru Sport din România, care a oferit perspective suplimentare asupra implementării inițiativelor de promovare a incluziunii și egalității de gen la nivel regional și european.
De asemenea, în cadrul seminarului participanții au analizat politicile și reglementările naționale privind dezvoltarea sportului incluziv, făcând un schimb de experiențe și bune practici într-un cadru interactiv.
Acțiunea se înscrie în Lunarul Incluziunii, al Zilei Internaționale a Drepturilor Copilului și al campaniei naționale „Învățăm împreună”.
Ministerul Educaţiei și Cercetării, în parteneriat cu Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică și UNICEF Moldova, a inițiat campania de comunicare pentru schimbare comportamentală și socială privind incluziunea educațională a copiilor cu dizabilități „Învățăm împreună”. Intervențiile campaniei susțin, totodată, implementarea Programului Național de promovare a educației incluzive 2024-2027.

















