
Profesorii care predau discipline de profil real în 15 școli-model au participat la un atelier unde au învățat modalități concrete prin care orientarea în carieră poate fi integrată în orele pe care le predau elevilor. Tema centrală a atelierului „Integrarea infuzională a ghidării în carieră în disciplinele școlare din domeniul STEAM” a fost elaborarea unor activități practice care apropie elevii de profesiile din domeniile științei, tehnologiei, ingineriei, artei și matematicii.
În cadrul atelierului, profesorii au simulat situații precum cea în care, la o lecție de matematică, elevii ar intra în rolul unor ingineri cadastrali, topografi sau ingineri constructori, aplicând sarcinile din curriculum în contexte reale de lucru. Pe parcursul activităților, cadrele didactice au lucrat în echipe pe arii curriculare, au discutat etapele planificării carierei și au analizat cum poate fi integrată orientarea profesională în ore, fără a încărca programa școlară.
„Prin astfel de ateliere, profesorii primesc instrumentele necesare pentru a transforma orele obișnuite în experiențe relevante, care îi ajută pe tineri să-și descopere pasiunile și să facă alegeri informate pentru viitorul lor profesional”, susține Ana Moraru, manageră de proiect, PNUD Moldova.
Participanții au reflectat și asupra etapelor planificării carierei – autocunoaștere, explorare, decizie și promovare personală. Un alt punct al discuțiilor s-a referit la factorii care pot influența alegerea viitoarelor profesii ale elevilor.
La final, cadrele didactice au abordat soluții concrete pentru a face legătura dintre învățare și viața reală, astfel încât să poată contribui la orientarea în carieră a elevilor lor.
Activitatea a fost organizată în cadrul proiectul „Promovarea educației de calitate și a oportunităților de învățare pe tot parcursul vieții pentru toți”, implementat de PNUD și UNICEF, cu sprijinul Uniunii Europene, și în cadrul Programului „Transformarea educației în Moldova prin Școlile Model”, cu suportul Guvernului Norvegiei.

















