
Lucrările de infrastructură care vor îmbunătăți legătura dintre Republica Moldova și România s-au aflat, ieri, în centrul unei vizite comune la Ungheni. Viceprim-ministrul Vladimir Bolea, alături de secretarii de stat Mircea Păscăluță și Nicolai Mîndra de la MIDR, secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, precum și reprezentanți ai CNAIR și ai autorităților publice locale, au fost pe șantierul Podului de Flori pentru a analiza progresul lucrărilor și pașii următori din procesul de execuție.
Până în acest moment, pe șantierul podului de la Ungheni au fost forați toți piloții necesari pentru culeea de pe partea moldovenească, iar pe malul românesc lucrările avansează conform graficului stabilit. Obiectivul comun este ca, în toamna anului viitor, podul să fie funcțional și deschis circulației.
După vizita pe șantier, oficialii moldoveni și români s-au reunit la Consiliul Raional Ungheni, unde au fost discutate planurile privind amplasarea podurilor peste Prut în regiunea Costești–Stânca și Bărboieni–Răducăneni, două dintre cele patru noi poduri care urmează să fie construite pe toată lungimea graniței dintre Republica Moldova și România.
Pe lângă subiectele legate de infrastructură rutieră, în cadrul ședinței a fost abordată și componenta de mediu. În prezența reprezentanților ministerelor mediului din Republica Moldova și România, au fost discutate cerințele specifice pentru zonele vizate de proiecte, în special în regiunile Ungheni și Cantemir–Fălciu.