Începând cu anul de studii 2024-2025, circa 1000 de mentori vor activa în toate instituțiile de învățământ general din țară. Aceștia vor ajuta cadrele didactice, inclusiv tinerii specialiști, să inoveze și să-și îmbunătățească abilitățile de predare, să implementeze tehnologii digitale și să-și dezvolte noi competențe profesionale și personale. În acest scop, Institutul Național pentru Educație și Leadership (INEL), cu suportul Ministerului Educației și Cercetării, UNICEF și PNUD, a demarat programul de formare a 80 mentori naționali. Ulterior, aceștia vor forma alți 920 de mentori instituționali.
Mentorii vor organiza în instituțiile de învățământ în care activează diverse activități de mentorat pentru stagiile de practică pedagogică a elevilor și studenților din colegiile și universitățile pedagogice, inclusiv vor promova profesia de pedagog în rândul tinerilor. De asemenea, aceștia vor facilita implementarea la clasă/în școală a celor mai bune practici educaționale, vor susține dezvoltarea profesională și personală continuă a tuturor cadrelor didactice și vor promovarea excelența în predare. Totodată, mentorii vor desfășura activități de consiliere și suport metodologic pentru tinerii specialiști în procesul de inserție profesională pentru a preveni abandonul profesional.
Cei 80 de mentori naționali vor fi ghidați de Doina-Cecilia Fleanță și Ada Bena, consultante internaționale în mentorat și formatoare de mentori.
Programul de formare a mentorilor este parte componentă a proiectului „Promovarea educației de calitate și a oportunităților de învățare pe parcursul vieții pentru toți”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de către Ministerul Educației și Cercetării, UNICEF și PNUD.