Întruniți într-o ședință recentă, membrii Grupului de lucru al Biroului Comun de Informații și Servicii (BCIS) Rezina au examinat câteva chestiuni, cum ar fi: ”Sarcinile Grupului la momentul actual şi în perspectivă”, ”Cerinţele de activitate a prestatorilor de servicii din cadrul BCIS Rezina”, dar au aprobat și planul de activitate pentru perioada de până la sfârșitul anului curent, informează Consiliul Raional Rezina.
În debutul ședinței, dl Ruslan Socol, șeful Secției Administrație Publică, membru al Grupului de lucru, a informat asistența despre modificările operate (printr-o dispoziție a președintelui raionului) în componența structurii respective. Este vorba despre numirea vicepreședintelui raionului în probleme de mediu și dezvoltare regională, dl Andrei Godoroja, în calitate de președinte al Grupului de lucru și Coordonator al BCIS, și a dlui Ghenadie Efremov, specialist în Secția Agricultură și Alimentație (SAA), responsabil de compartimentul de mediu, drept persoană de contact în cadrul BCIS. Totodată, dumnealui va continua să presteze servicii ca reprezentant al SAA.
Componența numerică a echipei prestatorilor de servicii a fost majorată, fiind incluși dna Angela Duca, inspector la Inspecția Muncii, și dl Marcel Rusu, șeful Secției Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri.
În cadrul aceleiași ședințe, dl Andrei Godoroja a menționat importanța serviciilor acordate de către BCIS cetățenilor, importanță exprimată prin chiar logo-ul ”E comod când toate sunt launloc”, inclusiv în cazul deplasărilor la locul de trai al beneficiarului, scutindu-l de necesitatea de a veni în centrul raional, de a cheltui bani și timp pentru vizitarea tuturor serviciilor de care are nevoie pentru soluționarea unei probleme. ”Nu ne rămâne decât să ne mobilizăm cât mai responsabil, să muncim cât mai fructuos în echipă, astfel manifestându-ne ca un grup consolidat, competent, amabil și capabil să acorde servicii de calitate beneficiarilor”, a mai spus în context dl Godoroja. Ghenadie Efremov s-a referit la graficul de lucru al BCIS, la alte probleme de ordin organizatoric, inclusiv reanimarea înregistrării electronice a solicitanților de servicii și problemelor acestora.
În timpul discuțiilor, dl Eugeniu Postu, șeful Secției Economie, a vorbit despre necesitatea elaborării unui grafic al deplasărilor echipei mobile așa, încât cetățenii din localități să cunoască în prealabil ziua și ora la care în localitatea lor se va afla echipa mobilă a BCIS-ului. Iar în procesul de informare să fie implicați cât mai activ și angajații primăriei, ai instituțiilor de învățământ, ai poștei etc – atunci numărul solicitanților va crește. Propunerea a fost susținută de membrii Grupului de lucru.
La scurt timp după ședința dată a și fost efectuată prima deplasare în teritoriu, în primăria Cuizăuca. Oamenii care au venit să solicite ajutorul BCIS-ului au abordat probleme ce țin de dreptul la proprietate asupra cotei de teren echivalent, asupra cotei valorice, procedura de întocmire a actelor de proprietate asupra bunului imobil etc. Împreună cu membrii echipei mobile a BCIS, în satul Cuizăuca s-a deplasat și dl Arcadie Mușinschi, vicepreședintele raionului în probleme juridico-sociale, iar locuitorii care au avut dorința de a solicita implicarea administrației raionului în soluționarea problemelor cu care se confruntă, au fost primiți în audiență de către domnia sa.
Pe viitor deplasările echipei mobile în localitățile raionului vor continua și se va face tot posibilul ca oamenii să înțeleagă care sunt avantajele acestui serviciu și să-și soluționeze problemele chiar în localitate, fără a se deplasa în centrul raional, fapt care implică risipă de timp și bani.
Elena Ivanov