Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți și Centrul Național de Instruire „Moldinsolv”, unica instituție care instruiește antreprenorii aflați în criză financiară, au semnat, la 19 martie 2024, un acord de colaborare. Este pentru prima oară, când Universitatea din Bălți va colabora cu un centru de instruire a antreprenorilor pe un segment pe cât de sensibil, pe atât de important, cum ar fi: tematica insolvabilității, managementului crizelor, medierii, cât și tematica raporturilor fiscale dintre contribuabili și autoritatea fiscală națională.
Acordul de colaborare a fost semnat de către rectorul Universității „Alecu Russo”, Natalia Gașițoi, care a fost asistată de decanul Facultății de Drept și Științe Sociale, Vitalie Rusu, și Irina Selevestru, Președinta CNI „Moldinsolv”, în prezența directorului Centrului, Alina Placinta și managerului de proiecte, Cristina Popușoi.
„Ne-am propus să fim mai aproape de antreprenorii din nordul Republicii Moldova pentru a-i ajuta să înțeleagă că o criză gestionată corect poate deveni o oportunitate. Vom discuta cu avocații, juriștii, contabilii, despre întrebări sensibile, dar atât de importante într-o economie de piață”, a spus Irina Selevestru.
„Este un eveniment important pentru Universitatea „Alecu Russo”, pentru Facultatea de Drept. Un eveniment care este orientat pe realizarea strategiei USARB 2030, prin care ne asumăm să modelăm viitorul prin parteneriate durabile. Acordul este destinat studenților de la specialitatea Drept, prin care încercăm să formăm specialiști prin oferirea posibilității de a relaționa direct cu practicienii, cu persoanele care cunosc în mod special procedura de insolvabilitate, ceea ce reprezintă un domeniu juridic îngust, dar extrem de relevant în zilele noastre” – a spus Natalia Gașițoi.
Acordul de colaborare a fost încheiat în vederea instruirii și consultării în domeniul materiei de insolvabilitate, managementului crizei și unor proceduri fiscale, cum ar fi: controlul fiscal și executarea silită a obligației fiscale, precum și altor activități realizate în comun.
Părțile și-au pus drept scop să coopereze pe următoarele segmente: a)instruirea și consultarea antreprenorilor, avocaților, juriștilor, studenților și altor persoane interesate de domeniul insolvabilității; b) organizarea și desfășurarea instruirilor și consultărilor în domeniul materiei de insolvabilitate și procedurilor fiscale; d) organizarea cursurilor pentru antreprenori în domeniul managementului crizei; e) organizarea de conferințe științifice etc.
Este important de menționat că, Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți și Centrul Național de Instruire „Moldinsolv” deja au proiectat desfășurarea primului curs pentru perioada 29–30 martie 2024, în incinta instituției din Bălți, la care sau înregistrat avocați, juriști, antreprenori. La acest curs se va vorbi despre teme care sunt de o actualitate majoră la situația zilei de azi: Insolvabilitatea, cum creditorul poate interveni într-o procedură de insolvabilitate, cum se vor întocmi corect actele de intervenire în procedura de insolvabilitate. Cursul respectiv va fi realizat de către Irina Selevestru, în parteneriat cu profesorul universitar, avocat, fondator al CEO MyAVVOSolutions SRL, Gheorghe Macovei.
La fel, se va discuta și o altă temă importantă pentru antreprenori: Procedura controlului fiscal și executarea silită a obligației fiscale, care va cuprinde informații despre motivele declanșării unui control fiscal; cum se finalizează un control fiscal și cum antreprenorii își pot înainta argumentat dezacordul sau poziția asupra rezultatelor controlului fiscal. Acest teme vor fi abordate de către Sergiu Selevestru – membru fondator/permanent al Camerei Consultanților Fiscali din Moldova, Președinte al Consiliului de administrare Camerei Consultanților Fiscali din Moldova. La acest curs vor fi abordate următoarele subiecte: cele mai importante 8 elemente ale unei cereri introductive fără de care instanța nu o va admite spre examinare; cum să întocmești și să depui corect o cerere de alăturare sau o cerere de validare a creanțelor; cum verifici dacă este inclusă sau nu creanța ta, în tabelul întocmit de administratorul autorizat; motivele declanșării/inițierii unui control fiscal; tipurile de verificări și circumstanțele exercitării acestora; înregistrarea controalelor fiscale în registrele publice; procedura controlului fiscal (înștiințarea, DICF, actul de control, dezacordul la actul de control, termenele de examinare, deciziile adoptate pe marginea controlului, contestarea deciziei, deciziile adoptate pe marginea contestației, adresarea în instanța de judecată); procedurile de asigurare a stingerii obligației fiscale (inclusiv celor calculate în urma unui control fiscal).
La aceste cursuri pot participa antreprenorii, juriștii, contabilii, administratorii autorizați, avocații, studenții și alte persoane cointeresate. Mai multe informații le găsiți pe pagina web – www.moldinsolv.md,cât și pe rețelele de socializare Facebook, Instagram.