Dotarea cu echipament modern a laboratoarelor și atelierelor, formarea continuă a cadrelor didactice, creșterea calității studiilor prin elaborarea și aprobarea standardelor ocupaționale, a standardelor de calificare și curricula, îmbunătățirea condițiilor de trai ale studenților în cămine sunt printre prioritățile Ministerului Educației și Cercetării în domeniul învățământului profesional tehnic (ÎPT) pentru anul 2024. Despre acestea și alte activități de susținere a ÎPT au discutat reprezentanții MEC cu partenerii de dezvoltare.
Secretarul de stat Galina Rusu a făcut o retrospectivă a celor mai importante realizării din domeniu în 2023 și a mulțumit partenerilor de dezvoltare pentru suportul considerabil oferit de-a lungul timpului pentru modernizarea sistemului de învățământ profesional tehnic din țară.
,,În 2024 ne propunem promovarea în continuare a învățământului dual pentru a crește numărul de elevi la această formă de învățământ, precum și implicarea mai multor unități economice în implementarea învățământului dual și pregătirea specialiștilor în diverse domenii de activitate”, a spus Galina Rusu. Totodată, secretarul de stat a menționat că urmează să fie îmbunătățită curricula, elaborate noi materiale didactice, inclusiv digitale, și aprobate noi standarde de calitate.
În cadrul ședinței, s-a discutat și despre creșterea gradului de angajare în câmpul muncii a absolvenților instituțiilor de învățământ profesional tehnic, precum și despre facilitarea ghidării și orientării în carieră a acestora.
În prezent, sistemul de formare profesională din țara noastră este susținut de mai mulți parteneri externi, printre care: Uniunea Europeană, Ministerul Federal pentru Cooperare și Dezvoltare din Germania, Agenția Internațională Germană de Cooperare (GIZ), Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC), Agenția Austriacă de Cooperare (ADA), Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), Fundația Liechtenstein Development Service (LED), Fondul Naţiunilor Unite pentru Populaţie în Republica Moldova (UNFPA), Agenția Austriacă pentru Educație și Internaționalizare (OeAD), Consiliul Europei, Organizația Internațională a Muncii (ILO).