Astăzi, în cadrul Administrației de Stat a Drumurilor, Secretarul de Stat în domeniul infrastructurii drumurilor, Nicolai Mîndra, împreună cu conducerea ASD și reprezentanții companiei S.C „Transproiectconsult” S.R.L., s-au întrunit într-o ședință.
Agenda discuțiilor a fost axată pe prezentarea datelor preliminare despre lucrările de proiectare privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru reparația drumului M1 Frontiera cu România – Leuşeni – Chişinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, km 0,00-85,46.
De asemenea, de către proiectant a fost prezentată schema intensității traficului rutier de perspectivă pentru 20 de ani (veh. etalon/zi), inclusiv potențialele sectoare de extindere a drumului, precum și construcția intersecțiilor denivelate.
Lucrările de proiectare sunt preconizate a fi finalizate până la mijlocul anului 2024.
Sectorul de drum menționat este de o importanță esențială, deoarece duce spre PTF Leușeni-Albița, cel mai solicitat punct terestru dintre Moldova și România. În anul 2022, acesta a fost tranzitat de 763.000 autoturisme, de 297.000 camioane şi de 46.000 autocare, numărul total de pasageri fiind de aproximativ 3,8 milioane.
Acest tronson are o importanță națională și strategică atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru îmbunătățirea conectivității Republicii Moldova cu Ucraina și Uniunea Europeană.
Amintim că, la începutul lunii noiembrie Executivul a aprobat inițierea negocierilor asupra Acordului de împrumut dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) privind realizarea Proiectului de reabilitare a drumurilor „Moldova V”. Din contul banilor oferiți, va fi reabilitat și modernizat inclusiv sectorul de drum menționat.