S-a deschis circulația pe drumurile M1 Frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, km 102,925-103,235 și M5 Frontiera cu Ucraina – Criva – Bălți – Chișinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina, km 264,279 – 264,809. La eveniment a fost prezent ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu.
Amintim că, aceste sectoare de drum au fost temporar închise pe perioada executării lucrărilor de reparație a podului de încrucișare poziționat pe drumul expres M5, în proximitatea or. Cricova.
Împreună cu antreprenorul „Irinda Prim” S.R.L, am depus eforturi susținute pentru decongestionarea traficului în apropierea nodului rutier, inclusiv prioritizarea lucrărilor pe aceste două drumuri importante, ceea ce a permis deschiderea circulației rutiere cu aproximativ 4 luni mai devreme decât termenul limită inițial pentru finalizarea obiectivului.
Cu toate acestea, informăm că circulația rămâne sistată pe breteaua care face legătura între drumurile R6 Chișinău – Orhei – Bălți și M1, iar traficul se va desfășura conform schemei anexate. Lucrările la acest obiectiv sunt planificate să fie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2024.
Menționăm că podul din proximitatea or. Cricova are o vechime de 41 de ani de la construcție, iar lucrările de reparație capitală a acestuia au demarat în luna ianuarie a anului curent. Subliniem, de asemenea, importanța podului de încrucișare ca parte integrantă a celui mai tranzitat nod rutier din Republica Moldova, cu o medie zilnică anuală de aproximativ 73,382 vehicule etalon. Intensitatea de perspectivă pentru următorii 20 de ani indică o valoare de 183,390 vehicule etalon.
Concluzionăm că, aceste măsuri au fost luate în vederea îmbunătățirii infrastructurii rutiere și a fluidizării traficului, contribuind la confortul și siguranța utilizatorilor drumurilor.