Cei 15 consilieri ai satului au avut pe masa de dezbatere șapte decizii. Efectuarea unor modificări în planul de cheltuieli al bugetului local, alocarea mijloacelor financiare, alocarea unor terenuri pentru amplasarea staţiei de pompare şi epurare a apelor uzate, formarea unor terenuri și ridicarea înainte de termen a unui mandat de consilier, au fost câteva din subiectele discutate la ședință.
În urma şedinţei, Consiliul sătesc Puhoi a decis că, în legătură cu incompatibilitatea funcţiei, mandatul consilierului Baracu Roman, ca urmare a alegerii sale în calitate de consilier raional, să fie ridicat, iar acesta să fie înlocuit de Veaceslav Toma.
Tot în cadrul ședinței s-a decis alocarea unor ajutoare unice în valoare de 3500 de lei. Suma de 1500 lei a fost acordată pensionarei Nina Iachim, pentru tratament. Suma de 1000 lei a fost acordată pensionarea Ecaterina Vdovicenco, pentru tratament. Același ajutor l-a primit și Sîrghi Maria, pensionară.
Cu privirea la modificarea bugetului local, s-a decis ca suma de 8000 de lei alocată pentru rechizite de birou, materiale şi obiecte de uz gospodăresc planificate pe luna septembrie 2015, să fie transferată către populaţie, pentru aceeași lună. Din suma de 10000 de lei alocată pentru lucrări de informatică și calcul pentru luna septembrie, se retrag 5000 de lei pentru reparaţia utilajului și inventarului.
Pentru mai multe detalii cu privire la hotărârile luate, vedeți mai jos ordinea de zi, dar și proiectele deciziilor consiliului din 1 septembrie 2015. Aceasta a fost cea de a treia întrunire a consilierilor de la învestirea lor în urma alegerilor din iunie 2015.
Petru Cosoi
ORDINEA DE ZI:
1. Cu privire la nivelul de pregătire a instituţiilor preşcolare către noul an de studii 2015-2016.
Notă informativă: Galina Cemacenco, directoarea gr.nr.1, Bumbu Tamara, directoarea gr.nr.2, Alexandra Toma, directoarea gr.nr.3.
2. Cu privire la efectuarea unor modificări în planul de cheltuieli al Bugetului Local.
Notă informativă: Galina Palachi, contabil-şef.
3. Cu privire la alocarea mijloacelor financiare.
Notă informativă: Petru Frunze, primar.
4. Cu privire la alocarea unor terenuri pentru amplasarea staţiei de pompare şi epurare a apelor uzate.
Notă informativă: Petru Frunze, primar.
5. Cu privire la formarea unor terenuri.
Notă informativă: Ion Rotari, specialist.
6. Cu privire la stabilirea cotelor tarifelor la serviciile, pentru lucrările agricole, prestate de către Serviciul salubritate al Primăriei Puhoi.
Notă informativă: Petru Frunze, primar.
7. Cu privire la ridicarea înainte de termen a unui mandat de consilier.
Notă informativă: Svetlana Coda, secretar.
Proiecte de decizii pentru şedinţa din 01.09.2015
I. În scopul creării condiţiilor favorabile de activitate a instituţiilor preşcolare din localitate în noul an de învăţămînt 2015-2016, în conformitate cu art. 14 punctul 2 lit. (z) al Legii privind Administraţia Publică Locală nr. 436- XVI din 28 decembrie 2006, în rezultatul examinării informaţiilor prezentate de către conducătorii instituţiilor, Consiliul sătesc
DECIDE:
1.Se ia act de informaţia prezentată (notele informative se anexează).
2.Se recomandă administraţiei locale cît şi conducerii instituţiilor preşcolare:
• Să asigure finanţarea instituţiilor de învăţămînt pentru procurarea carburanţilor, consumului de energie electrică, termică şi apă;
• Să organizeze alimetaţia copiilor în instituţiile de învăţămînt;
3.Controlul asupra executării prezentei decizii se pune în seama d-lui Petru Frunze, primarul satului Puhoi.
II.Cu privire la efectuarea unor modificări în planul de Cheltuieli al Bugetului Local.
În conformitate cu art.14 punctul 2 litera (n) al Legii Republicii Moldova privind Administraţia Publică Locală nr. 436- XVI din 28 decembrie 2006, ca urmare a examinării demersului administraţiei primăriei, Consiliul sătesc
DECIDE:
1. Grupa 01/02/015 cod 8107 Aparatul executiv se retrage de la art.113/03 „Rechizite de birou, materiale şi obiecte de uz gospodăresc” suma de 8000 lei, planificate pe luna septembrie 2015 şi se trec la art. 135/25 „Alte trasferuri către populaţie” pe aceiaş lună.
2. Grupa 06/07/73 cod 1785 Contabilitatea se retrage de la art. 113/30 „Lucrări de informatică şi de calcul” suma de 10 000 lei, de la art. 113/45 „Mărfuri şi servicii atribuite altor aliniate” suma de 5000 lei, planificate pe luna septembrie 2015 şi se trec pe aceiaş lună la:
• Grupa 06/07/73 cod 1785 Contabilitatea la art. 113/18„Reparaţii curente ale utilajului şi inventarului” suma de 5000 lei;
• Grupa 01/02/015 cod 8107 Aparatul executivla la art. 113/13 „Servicii de transport” suma de 10000 lei.
3. Grupa 06/01/051 cod 1779 grădiniţa de copii nr.1 se retrage de la 113/18 „Reparaţii curente ale utilajului şi inventarului” suma de 3500 lei şi de la art. 114/0 „Deplasări în interes de serviciu” suma de 1000 lei, planificate pe luna septembrie 2015 şi se trec la art. 243/3 „Reparaţia capitală a obiectelor social-culturale” suma de 3500 lei şi la art. 113/17 „Reparaţii curente ale clădirilor şi încăperilor” suma de 1000 lei.
4. Îndeplinirea prezentei dispoziţii se pune în seama d-nei Galina Palachi contabil- şef .
III.Cu privire la alocarea mijloacelor financiare.
În conformitate cu art.14 punctul 2 litera (n) al Legii Republicii Moldova privind Administraţia Publică Locală nr. 436- XVI din 28 decembrie 2006, în temeiul avizului pozitiv al comisiei pentru economie, finanţe, buget şi gestiunea patrimoniului public, Consiliul sătesc
DECIDE:
1. Grupa 10/11/131 cod 1792 Susţinerea populaţiei se alocă din contul art. 135/21 „Ajutoare unice populaţiei conform deciziilor autorităţilor administraţiei publice locale” suma de 3500 lei pentru acordarea a cîte un ajutor unic următorilor:
• Suma de 1500 lei cet.Iachim Nina, pensionară, pentru tratament;
• Suma de 1000 lei cet. Vdovicenco Ecaterina, pensionară, pentru tratament;
• Suma de 1000 lei cet.Sîrghi Maria, pensionară, pentru tratament;
2.Îndeplinirea prezentei dispoziţii se pune în seama d-nei Galina Palachi contabil-şef.
IV.Cu privire la alocarea unor terenuri pentru amplasarea staţiei de pompare şi epurare a apelor uzate.
În conformitate cu art.14 punctul 2 literele (b), (e), (f) al Legii Republicii Moldova privind Administraţia Publică Locală nr. 436- XVI din 28 decembrie 2006, ca urmare a examinării demersului administraţiei primăriei, Consiliul sătesc
DECIDE:
1. Pentru amplasarea punctelor de colectare, a staţiei de pompare şi epurare a apelor uzate se alocă următoarele terenuri:
• teren cu suparfaţa de 0,04 ha cont cadastral 552620401 (Cot);
• teren cu suparfaţa de 0,04 ha cont cadastral 5526206____ (centru);
• teren cu suparfaţa de 0,04 ha cont cadastral 5526208389 (V.Sălciei);
• teren cu suparfaţa de 0,04 ha cont cadastral 5526402311 (pepenieră);
• teren cu suparfaţa de 0,06 ha cont cadastral 5526403371 (pepenieră);
• teren cu suparfaţa de 0,04 ha cont cadastral 5526204714 (V.Tătarului).
V. Cu privire la formarea unor bunuri imobile.
În conformitate cu art. 14 punctul 2 litera (b) al Legii Republicii Moldova privind Administraţia Publică Locală nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006, ca urmare a examinării avizului Comisiei Funciare, Consiliul sătesc
DECIDE:
I.Se formează următorul bun imobil amplasat în extravilanul satului Puhoi, destinaţie – agricol:
• teren cu suparfaţa de 0,3436 ha cont cadastral 55262010653 (lîngă fabrica de vin );
II.Se pune în seama specialistului în reglamentarea proprietăţii funciare asigurarea înregistrării acestor bunuri la Oficiul Cadastral Teritorial.
VI. Cu privire la stabilirea cotelor tarifelor la serviciile, pentru lucrările agricole, prestate de către Serviciul salubritate al Primăriei Puhoi.
În conformitate cu art. 14 punctul 2 litera (g) al Legii Republicii Moldova privind Administraţia Publică Locală nr. 436- XVI din 28 decembrie 2006, în scopul asigurării părţii de venit a Bugetului sătesc Puhoi, Consiliul sătesc
DECIDE:
1.Se stabilesc, pe teritoriul primăriei Puhoi, pentru anul 2015, următoarele cote ale Tarifelor pentru lucrările agricole:
Nr.d/o Denumirea lucrărilor Tariful în lei, pentru 0,01 ha, categoria:
Pensionari, invalizi Restul categoriilor
1. Arătură de zăble 10,00 12,00
2. Cultivat 5,00 6,00
Prezenta decizie se aduce la cunoştinţă publică.
VII. S-A EXAMINAT:
Cu privire la ridicarea mandatului de consilier înainte de termen.
În conformitate cu prevederile art.24, p.1, lit.(b) art.84 p.2 al Legii privind administraţia publică locală, nr.436-XVI din 28.12.2006, Consiliul sătesc
DECIDE:
1.Se ridică, înainte de termen, în legătură cu incompatibilitatea funcţiei, mandatul consilierului Baracu Roman, ca urmare a alegerii sale în calitate de consilier raional.
Temei: cererea personală.
2.Prezenta decizie se comunică Comisiei Electorale Centrale.
Sursa: ialovenionline.md