Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, împreună cu secretarul de stat în domeniul transporturi, Mircea Păscăluță și alți responsabili din domeniu, au inspectat lucrările de reabilitare a tronsonului de cale ferată Bender-Căinari-Căușeni-Cimișlia-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești.
În cadrul discuțiilor cu responsabilii de la compania LLP „Temirzhol Zhondeu”, Lilia Dabija a accentuat importanța realizării proiectului și a solicitat fortificarea eforturilor în vederea accelerării lucrărilor planificate.
Antreprenorul a informat ministrul că la moment, acesta efectuează lucrări curente de reparație, încheie contracte cu furnizorii de materiale și pregătește tehnica pentru realizarea lucrărilor.
Proiectul prevede reabilitarea capitală pentru circa 80 km și reparații curente la aproximativ 153 km de cale ferată. În urma finisării lucrărilor, trenurile de pasageri urmează să circule cu circa 120 km/h pe segmentul de cale ferată respectiv, iar trenurile marfare cu circa 90 km/h.
Tot ieri, Lilia Dabija a vizitat depoul de locomotive din or. Basarabeasca. Depoul deservește locomotivele magistrale procurate cu suportul Uniunii Europene și a partenerilor externi. În cadrul vizitei ministrul s-a familiarizat cu procesele de mentenanță a locomotivelor și a discutat cu administrația Î.S. „Calea Ferată din Moldova” despre provocările pe care aceștia le întâmpină.
Reamintim că proiectul de modernizare a tronsonului feroviar Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești este realizat cu suportul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare și a Băncii Europene de Investiții. Acesta este cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară și asigură tranzitul de mărfuri din România și Ucraina.