În lipsa unor soluții realiste de plată a datoriei pentru energia electrică consumată, Premier Energy a notificat „Apă Canal Chișinău” despre deconectarea a două locuri de consum.
Reieșind din faptul că situația privind stingerea datoriei pentru energia electrică consumată la locurile de consum aflate în gestiunea SA „Apă-Canal Chișinău” nu a suferit schimbări esențiale în sensul soluționării ei și nu au fost propuse soluții reale de plată, compania ÎCS „Premier Energy” a notificat furnizorul de apă despre faptul că se vede nevoită să recurgă pe 2 februarie, 2023, la dreptul său legal de a deconecta instalațiile de utilizare a energiei electrice, pentru a nu admite creșterea în continuare a datoriei.
Precizăm că la ziua de azi aceasta constituie suma de 68,6 milioane de lei, ce include și facturi cu termenul de plată expirat, neachitate încă din luna noiembrie, 2022.
Dat fiind faptul, că achitările efectuate în ultima perioadă de către SA „Apă-Canal Chișinău” nu acoperă în totalitate nici consumul zilnic de energie electrică, se conturează o perspectivă negativă de creștere esențială a datoriei totale, odată cu emiterea facturilor în luna februarie.
Ambele locuri vizează blocul administrativ a „Apă Canal”, nefiind afectat în niciun mod procesul tehnologic de funcționare a sistemului de apeduct
Totodată furnizorul de energie electrică își exprimă speranța că SA „Apă-Canal Chișinău” va găsi în termeni cât mai restrânși soluții eficiente pentru soluționarea problemei stingerii datoriei și a achitării integrale la timp a facturilor curente, pentru depășirea actualei situații dificile ce vizează ambele părți.