Drumul republican R1 Chișinău-Ungheni-Frontiera cu România, segmentul Chișinău-Strășeni este cu o intensitate a fluxului de transport de peste 16 mii autovehicule fizice/ media zilnică/. Proiectul presupune amenajarea mai multor sensuri geratorii și semaforizarea intersecțiilor.
Spre regret, pe segmental municipiului Strășeni, orice modificare a acestui proiect nu a fost coordonată cu autoritățile. Drept urmare, agenții economici din zona industrială a orașului se confruntă cu mari probleme privind accesul spre proprietăți – secții de producere, depozite. Pentru efectuarea virajului, transportul cu tonaj mare este direcționat, conform proiectului, spre un sens giratoriu la distanța de 4 km, mărginit de un canal amenajat neconform, nesigur pentru circulația rutieră din această zonă.
Totodată, în lipsa coordonării cu autoritățile locale, aceștea au organizat circulația rutieră, cu direcționarea transportului interurban prin centrul localității – str. Ștefan cel Mare și Sfânt – Mihai Eminescu, fapt ce crează mari dificultăți și aglomerări în orele de vârf.
Întruniți pentru a treia oară de către autoritățile din Strășeni, reprezentanții Administrației de Stat a Drumurilor, Inspectoratului General de Poliție, Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, au asigurat că vor veni cu o soluție până la data de 28 decembrie curent. Momentan însă, nu există nici o acțiune întreprinsă, pe traseu se circulă cu încălcarea regulilor de circulație, iar nemulțumirile tuturor agenților economici din zona industrială și a cetățenilor din localitate sunt în creștere.
Anterior au fost înaintate mai multe demersuri privind identificarea soluțiilor optime pentru segmentul de drum din raza municipiului Strășeni, în corespundere cu cerințele normativelor în vigoare și, în același timp, favorabile mediului de afaceri, pentru buna organizare și funcționalitatea de mai departe a acestora.