După mai multe tentative, ieri, în ședință extraordinară s-a convocat Consiliul raional Sîngerei. Inițial, Secretarul Consiliul raional, Mihaela Luca a efectuat apelul, anunțînd că în sală sunt prezenți 32 consilieri din 33. După aceasta, au fost onorate simbolurile de stat, la propunerea dlui Iulian Erimei, vicepreședintele raionului.
Evidențiem că de această dată, președintele ședinței a fost numit dl Oleg Cernei, iar pe Ordinea de zi au fost chestiuni ce vizează domeniile: social, economic, învățămînt, sănătate etc.
Totodată, aducem la cunoștință că în cadrul ședinței de ieri, în calitate de președinte interimar al raionului a fost ales consilierul raional, Ivan Cebotari.
La fel, cu votul majorității consilierilor prezenți, s-a reușit repartizarea și redistribuirea unor alocații aprobate în Legea bugetului de stat pentru anul 2022 nr.205/2021, în sumă de 11 433 900,00 lei pentru acoperirea cheltuielilor de personal angajaților în instituțiile de învățămînt cît și alocarea mijloacelor financiare și cheltuieli pentru acordarea indemnizațiilor unice personalului medical și angajaților altor autorități/instituții bugetare infectați cu COVID-19 în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu.
Ulterior prin mijloace financiare, a fost susținut și domeniul educațional, după cum urmează:
- IP Gimnaziul „Vitalie Ceban” s.Alexandreni, pentru executarea prescripțiilor idicate către ANRE la exploatarea instalațiilor electrice, în sumă de 200000,00 lei.
- I.P. Gimnaziul ”Ion Ignatiuc” s. Prepelița, pentru amenajarea teritoriului (pavaj), în sumă 164677,00 lei.
- I.P. Gimnaziul ”Anton Crihan” or.Sîngerei, pentru procurarea mobilierului școlar, în sumă 123800,00 lei.
- IP Gimnaziul ”Valeriu Matei” s. Dumbrăvița, pentru procurarea plitelor de gaz și vesela la cantină în sumă 25000,00 lei.
- IP Liceul Teoretic ”Ion Creangă” pentru procurarea mobilierului școlar, în sumă 194200,00 lei.
- IP Gimnaziul ”Valeriu Matei” s. Dumbrăvița, pentru lucrările de reparații curente, în sumă de 50000,00 lei;
- IP Gimnaziul s. Grigorăuca, pentru deschiderea a două căi de evacuare (de rezervă) în gimnaziul, în sumă de 220100,00 lei.
Și cum Consiliul raional ține să fie mereu aproape de necesitățile cetățenilor, au mai fost distribuite mijloace financiare pentru următoarele primării:
- Consiliul comunal Bilicenii Vechi, suport financiar pentru implementarea proiectului investițional în parteneriat cu AIPA ”Reparația străzii Biruinței – drum de acces către producătorii agricoli din intravilanul satului Bilicenii Vechi”, în sumă de 200000,00 lei.
- Consiliul comunal Heciul Nou, suport financiar pentru reparația drumurilor, în sumă de 100000,00 lei.
- Consiliul comunal Prepelița, suport financiar pentru reparația capitală a sondei arteziene, în sumă de 200000,00 lei.
- Consiliul comunal Izvoare, suport financiar pentru lucrări de reparație capitală în grădinița de copii „Izvoraș”, în sumă de 95000,00 lei.
- Consiliul comunal Cubolta, suport financiar pentru edificarea stadionului de mini-fotbal, în sumă de 130000,00 lei.
- Consiliul comunal Sîngereii Noi, suport financiar pentru implementarea proiectului „Diaspora aduce lumină”, în sumă de 100000,00 lei.
- Consiliul comunal Tăura Veche, suport financiar pentru renovarea sistemului de încălzire a grădiniței de copii „Rândunica”, în sumă de 120000,00 lei.
- Consiliul comunal Ciuciuieni, suport financiar pentru elaborarea schițelor și proiectelor thnice a acoperișurilor Casei de cultură și Grădiniței de copii, în sumă de 77419,00 lei.
“Avînd în vedere că segmentul medical reprezintă o altă prioritate în agenda Consiliului raional, informăm că urmare a deciziei de ieri, IMSP Spitalul raional Sîngerei, va beneficia de suport financiar pentru procurarea și instalarea ascensorului în blocul chirurgical, în sumă de 650000,00 lei iar Centrelor de Sănătate din Drăgănești și Cotiujenii Mici, le-au fost alocați bani pentru realizarea lucrărilor de reparație.
Remarcăm că în conformitate cu prevederile Legii nr. 436 din 28.12.2006, deciziile Consiliului urmează a fi semnate și contrasemnate în cel mult 5 zile de la data desfășurării ședinței”.