Astăzi a fost dat în exploatare lotul II al drumului republican R6 Chișinău-Orhei-Bălti, cu o lungime de 18 km, ce traversează satele Ratuș, Verejeni, Bănești și Prepelița. Aceasta după ce la sfârșitul lunii septembrie curent, a fost deschis pentru circulație lotul I de drum, ce cuprinde teritoriul satelor Copăceni și Grigorăuca, ocolind orașul Sîngerei. Reabilitat conform standardelor europene, drumul este unul de importanță majoră și asigură circulația între Chișinău și Bălți, precum și între mai multe centre regionale și locale, informează PROVINCIAL cu referire la MIDR.
Secretarul general al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, a menționat la evenimentul de inaugurare a sectorului II al drumului R6 că realizarea acestui proiect va contribui semnificativ la consolidarea infrastructurii drumurilor și de transport în regiune. „Drumul reabilitat are un rol major în îmbunătățirea infrastructurii drumurilor în regiune, dar și în ameliorarea situației în comunitățile locale. Copiii vor merge la școală în siguranță, pacienții vor ajunge la spitale mai rapid, în general, oamenii vor fi conectați la noi oportunități. Fie că vor conduce un vehicul sau vor merge pe jos, am certitudinea că nevoile de siguranță și confort sunt pe deplin racordate la rigorile europene. Rând pe rând, scoatem din șantiere drumurile naționale și le aliniem la standardele europene”, a declarat Lilia Dabija.
Lucrările executate pentru reabilitarea lotului II a drumului R6 cuprind intersecții amenajate și acces către gospodării, treceri de pietoni efectuate cu aplicarea celor mai inovatoare soluții pentru sporirea securității, construcția și reconstrucția stațiilor de autobuse, inclusiv amenajarea în conformitate cu normele privind organizarea circulației rutiere în siguranță a zonelor din vecinătate.
Totodată au fost construiți 9,454 metri pătrați de trotuar, au fost instalate 729 indicatoare rutiere, peste 11,000 metri pătrați de marcaj rutier tip termoplast, 844 m de parapet de protecție. Pentru reabilitarea părții carosabile au fost utilizate peste 50 mii tone de asfalt, au fost reabilitate/reconstruite 6 poduri, în același timp fiind reconstruit sistemul de evacuare a apelor pluviale și efectuate lucrări de stabilizare a terenurilor cu risc de alunecări.
Odată cu redeschiderea circulației pe acest segment de drum, pe care zilnic circulă peste 8000 de vehicule, inclusiv de mare tonaj, va fi fluidizat substanțial traficul și va fi îmbunătățită circulația rutieră în regiune.
Valoarea proiectului este de 16,6 mil euro, bani oferiți de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.