Tronsonul de cale ferată ”Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești” este în plin proces de reabilitare. Studiile geologice deja au fost finalizate și, în prezent, se lucrează la ridicarea topografică a căilor ferate, instalarea reperelor, se înlocuiesc elementele de fixare și se pun traverse noi de beton. Primele lucrări au început pe sectorul feroviar “Abaclia-Ceadîr-Lunga”, informează PROVINCIAL cu referire la Calea Ferată din Moldova.
În total, până acum, pentru restructurarea căii ferate, au fost recepționate 6.406 traverse din beton armat KB 65 și 10 mii de seturi de elemente de fixare a acestora.
”În ciuda dificultăților de logistică și instabilitatea prețurilor la mărfuri, toate materialele și echipamente speciale sunt livrate la timp, fără a încălca astfel termenii limită de implementare a proiectului” anunță compania responsabilă de reabilitare a tronsonului feroviar- ”Termizhol Zhondeu” din Kazahstan.
Precicăm că pentru reconstrucția tronsonului feroviar ”Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești” a fost organizată o licitație publică. În cele din urmă, în anul 2020, BERD și BEI au desemnat câștigătoare compania din Kazahstan ”Termizhol Zhondeu” LPP. Conform condițiilor contractuale, timp de 4 ani, compania urmează să reabiliteze o porțiune feroviară de 233 km. După ce va fi finalizat proiectul, va fi posibilă eliminarea restricțiilor de greutate și viteză. Pentru trenurile de marfă, viteza de circulație va crește până la 90 km/h, iar în cazul transportului de pasageri, viteza trenurilor ar putea crește până la 120 km/h. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 113 mln de euro.