Secretarii consiliilor locale vor fi abilitați să autentifice procuri în scopul reprezentării persoanelor care doresc să-și stabilească sau să-și recalculeze pensia. Un proiect de lege în acest sens a fost aprobat, ieri, de Legislativ.
Noile reglementări stabilesc pentru secretarul consiliului local extinderea atribuției existente de autentificare a procurilor, inclusiv pentru reprezentarea persoanelor care doresc stabilirea și reexaminarea pensiei pentru limita de vârstă, indemnizației, alocației pentru dizabilitate și pensiei de urmaș.
De menționat că, în prezent, secretarul consiliului local este abilitat prin lege să autentifice procuri privind primirea pensiilor, indemnizațiilor, dar nu și cele privind reprezentarea persoanelor la Casa teritorială de asigurări sociale (CTAS).
Autorii inițiativei legislative, un grup de deputați ai Fracțiunii ”Partidul Acțiune și Solidaritate”, susțin că prin aceste modificări se urmărește facilitarea accesului persoanelor în etate și a celor cu nevoi speciale la serviciile oferite de CTAS, prin reprezentantul împuternicit prin procură, în condițiile în care în multe localități rurale nu activează notari, iar cetățenii întâmpină dificultăți și suportă cheltuieli suplimentare pentru a avea acces la serviciile oferite de aceștia.
Proiectul de modificare a Legii privind administrația publică locală a fost susținut, în prima lectură, de 77 de deputați.