Maria Cercas și Anastasia Donea sunt două tinere din Cahul, care au decis să-și deschidă o afacere proprie și au pus bazele primei agenții de marketing din regiune. Acum un an, acestea au câștigat primul hackathon antreprenorial organizat la Cahul, iar timp de câteva zile, echipa a reușit să semneze contracte de prestări servicii cu două companii din regiune. Astăzi, agenția oferă servicii de promovare prin intermediul diferitor instrumente: PR, branding și design atractiv, iar lista clienților s-a mărit considerabil.
În ultimii ani, publicitatea clasică pierde tot mai mult teren în fața rețelelor sociale, care oferă companiilor posibilitatea de a atrage clienți, a-i fideliza și a primi feedback din partea lor. Deși cea mai mare parte a companiilor care apelează la serviciile agențiilor de marketing se află în Chișinău, cele din regiune se dezvoltă rapid și conștientizează cât de important e să investească în identitatea lor digitală.
Maria și Anastasia au învățat din mers meseria și au reușit să dezvolte brand-ul primului lor client – o companie de mobilă din Cahul. Munca tinerelor a adus rezultate, așa că nu e de mirare că, în scurt timp, acestea au fost contactate și de alte companii din regiune, dornice să țină pasul cu progresul tehnologic.
„Avem unii clienți din Chișinău, dar ne străduim să lucrăm mai mult cu cei din Cahul, fiindcă ne dorim ca și restaurantele și magazinele de aici să aibă un brand, pagini frumoase pe rețelele sociale, site-uri, fiindcă toate acestea sunt în Chișinău, dar la noi nu este atât de dezvoltat. Ne dorim să facem ceva interesant și aici”, spune Maria Cercas.
Un rol important în progresul companiei l-a avut participarea tinerelor la primul hackathon organizat de EU4Moldova: Startup City Cahul, în cadrul căruia au fost puse bazele companiei. Proiectul fetelor a devenit câștigător, tinerele primind din partea organizatorilor premiu bănesc și un contract cu o companie din Chișinău.
„Timp de trei zile am creat conceptul, am ocupat locul întâi și am câștigat premiul”, spune Maria.
Astăzi, agenția de publicitate are clienți din diferite domenii, fiind vorba despre o fabrică de mobilă, un restaurant, o patiserie din Chișinău, teatrul din Cahul, precum și alte două brand-uri ce urmează să se lanseze pe piață.
„Oamenii încep să înțeleagă ce înseamnă marketingul și că el este necesar. E nevoie de rețele sociale și o comunicare corectă cu clientul, e nevoie de o legătură”, spune Maria.
Inspirate de experiența companiilor internaționale, tinerele caută întotdeauna soluții inovative și cât mai interesante.
„Toți clienții sunt moderni și sunt gata pentru ceva nou. Le e frică, dar sunt gata. Pentru noi e interesant să facem ceva creativ. La compania producătoare de mobilă am luat un pat, l-am dus în câmp și am făcut un video. Atunci tot orașul vorbea despre asta. Prioritar, ne dorim ca clienții noștri să fie creativi și gata pentru lucruri neobișnuite”, spune Maria Cercas.
Anastasia lucrează la proiectele companiei de la distanță, întrucât este proaspătă studentă la o universitate din Olanda. Tinerele vor să-și extindă afacerea și să aibă mai mulți angajați.
„Noi acum planificăm să închiriem un oficiu separat, să invităm oameni, să-i învățăm. Ne dorim ca acest domeniu să se dezvolte anume la sud. Ne-am gândit chiar să deschidem o mică școală să oferim o bază pentru ca ei să poată lucra în acest domeniu”, spune Maria Cercas.
Povestea Mariei și Anastasiei este una din numeroasele istorii de succes ale tinerilor antreprenori din Cahul, zonă recunoscută de specialiști ca fiind una benefică pentru dezvoltarea startup-urilor. Aici sunt organizate cursuri, hackathoane, discuții, schimburi de experiență și alte activități a căror scop este educarea și motivarea tinerilor să folosească tehnologiile informaționale în avantajul lor și a comunităților din care fac parte.
„EU4Moldova: Startup City Cahul” este un proiect implementat de ATIC, cu asistența financiară a Uniunii Europene și în parteneriat cu Ambasada Suediei.