Ministerul Justiției anunță că, începând de ieri, 21 martie 2022, ora 17:00, este funcțional serviciul e-Apostila. Astfel, solicitanții vor avea posibilitatea să depună online actele pentru apostilare și să le ridice, dacă dețin o semnătură digitală, informează PROVINCIAL.
Potrivit unui comunicat de presă, pentru autentificare în aplicaţie, accesaţi pagina web www.apostila.gov.md şi selectaţi compartimentul „Autentificare”. Ulterior, selectați „CTS Login” şi modalitatea de autentificare în serviciul naţional de autentificări MPass (autentificarea cu semnătura mobilă, cu semnătura electronică sau cu buletinul de identitate electronic).
Odată autentificat, solicitantul va accesa butonul „Înregistrare Cerere” de pe pagina contului personal al utilizatorului. În timpul procedurii de depunere a cererii de apostilare a actelor oficiale, trebuie să completaţi toate detaliile referitoare la cerere, să încărcaţi imaginea scanată a actelor supuse apostilării (în format .pdf) şi să tastaţi „Următorul”. De asemenea, semnați, prin intermediul aplicaţiei online, imaginea scanată a actelor încărcate.
După semnarea imaginilor actelor, verificaţi corectitudinea cererii şi vizualizaţi tichetul de plată. Plata pentru serviciul apostilă se efectuează prin serviciului guvernamental de plăţi electronice M-Pay (www.mpay.gov.md) în baza numărului comenzii de plata M-Pay. Termenul de examinare a cererii începe să curgă din momentul confirmării plăţii.
Depunerea actelor online pentru aplicarea apostilei sau ridicarea documentelor apostilate se va face pe pagina web www.apostila.gov.md zilnic, în intervalul de timp 17:00-07:00.
Procedura de depunere online a actelor spre apostilare, dar și prevederile privind actele supuse apostilării pot fi găsite în „Ghidul de utilizare a serviciului online e-Apostila”.
„Totodată, informăm că rămâne valabilă posibilitatea de a depune actele fizic (conform programării online sau a rândului ordinar), la sediul Direcției apostilă și legalizare, situat la adresa: mun. Chișinău, str. 31 August 1989, nr. 82. Depunerea actelor are loc la patru ghișee, de luni până vineri, de la ora 08:05 până la ora 16:00, cu pauza de masă între 12:30 și 13:00” – mai comunică instituția.
Cristina Gurez