Agenţia Servicii Publice, cu sprijinul Agenţiei Proprietăţii Publice şi Primăriei municipiului Chişinău iniţiază lucrările de delimitare a bunurilor imobile proprietate publică în capitala ţării şi alte 8 localităţi ale municipiului: comunele Băcioi, Budeşti, Ciorescu, Cruzeşti, Grătieşti, Stăuceni şi oraşele Cricova şi Vadul lui Vodă.
În contextul lucrărilor inițiate, astăzi, Agenția Servicii Publice a organizat o ședință de lucru cu conducerea și reprezentanții Agenției Proprietății Publice și ai Primăriei municipiului Chişinău. La eveniment au participat Mircea Eşanu, director Agenţiei Servicii Publice, Eugeniu Cozonac, director general al Agenţiei Proprietăţii Publice, Ilie Ceban, viceprimarul municipiului Chişinău, precum şi primarii şi inginerii funciari din localităţile municipiului pentru care au fost contractate lucrările de delimitare.
La ședință s-au abordat subiectele privind delimitarea și înregistrarea unor bunuri imobile proprietate publică a statului şi a autorităţii publice locale, care sunt amplasate în unităţile administrativ – teritoriale ale municipiului Chişinău. De asemenea, s-au discutat deficiențele existente și înlăturarea acestora prin colaborare reciprocă în cadrul procedurilor de delimitare.
Activităţile fac parte din Proiectul de înregistrare şi evaluare funciară, implementat în conformitate cu Acordul de finanţare dintre Republica Moldova şi Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare, semnat la 17 septembrie 2018. Perioada de implementare a Proiectului este de 5 ani (2019 – 2023), unul dintre obiectivele principale fiind inventarierea şi înregistrarea terenurilor şi altor bunuri imobile proprietate publică a statului şi a unităţilor administrativ-teritoriale. Aceasta va permite asigurarea unei gestionări optime a proprietății publice, transparentizarea procesului de distribuire, alocare sau folosire a terenurilor proprietate publică, precum şi va spori măsurile fiscale, menite să asigure completarea veniturilor proprii ale autorităţilor publice locale.
Compania care va executa lucrările de delimitare – Întreprinderea de Stat „INGEOCAD” a fost selectată în cadrul unui concurs public desfăşurat, conform procedurilor de achiziţie a Băncii Mondiale. Termenul de realizare a contractului este de 12 luni, pe parcursul cărora urmează să fie delimitate după apartenenţă şi domeniu circa 2600 bunuri imobile proprietate publică. La fel, contractul prevede corectarea erorilor din planurile cadastrale pentru cca 2200 de terenuri proprietate privată. Suma totală a lucrărilor este de 3,7 milioane lei.
Conducătorii Agenţiei Servicii Publice şi Agenţiei Proprietăţii Publice au punctat importanţa procesului de delimitare şi înregistrare a proprietăţii publice pentru diminuarea fenomenului corupţiei în domeniul administrării funciare, eradicarea sărăciei şi asigurarea dezvoltării economiei naţionale.
În prezent, lucrările cadastrale pentru documentarea bunurilor imobile proprietate privată şi delimitarea proprietăţii publice, planificate în cadrul Proiectului de înregistrare şi evaluare funciară, se desfăşoară în circa 430 de localităţi din 14 raioane ale ţării şi municipiul Bălţi.