Meșterii populari din Republica Moldova și din România, membri ai grupului țintă în cadrul proiectului transfrontalier „Renașterea meșteșugurilor populare autentice – moștenire culturală comună ca punct focal pentru dezvoltarea economică și turistică durabilă”, Contract COD 2soft.2.1.113, s-au întrunit la o nouă instruire desfășurată în Iași, România.
Activitatea a început cu o surpriză din partea Rodicăi Bulboaca, meșterul popular din Laza, Vaslui, întîmpinând colegii cu pâinea tradițională făcută din făină cu mămăligă. Formatorul, dna
Scopul acestei instruirii rapide nr.2 a fost de a susține meșterii populari să-și desfășoare activitatea profesională după principiile antreprenoriale și în condiții de eficiență, performanță și competitivitate. În urma instruirii, meșterii populari au însușit noțiuni de: piață, produse, proprietatea intelectuală, drepturi de autor, promovare prețuri, etc., toate acestea ajutându-i să-și dezvolte propria afacere și să-și formeze un brend din meșteșugul practicat.
Instruirea a finalizat cu un exercițiu individual, în care fiecare cursant si-a prezentat un produs, după regulile de marketing învățate de a relaționa cu clienții și a-i convinge să cumpere produsul respectiv.
Tot în această zi, a fost organizată o expoziție cu lucrările aduse de către fiecare meșter popular din grupul țintă, expoziție apreciată atât de personalul hotelului, cât și de mulți turiști prezenți în hotel în acea zi.
Doina Munteanu