Ofiţerii CNA care, în procesul de exercitare a atribuţiilor de serviciu, interacţionează direct cu cetăţenii, au fost instruiţi cum să facă faţă situaţiilor neproductive şi să evite conflictele, informează PROVINCIAL.
Prelegerile au fost susţinute de către experţii proiectului „Echitate în sănătate prin responsabilizare socială” şi au fost destinate responsabililor de gestionarea Liniei Naționale Anticorupție și ai Direcției educație anticorupție a CNA.
Astfel, atelierele de lucru au avut drept scop fortificarea capacităților profesionale în comunicarea cu apelanții la linia naţională anticorupţie, dar şi a abilităţilor formatorilor CNA care organizează instruiri pentru agenţii publici. În cadrul şedinţelor, au fost puse în discuţie modalitățile de identificare a nevoilor apelanților, criteriile de identificare a situațiilor conflictuale în relațiile cu apelanții, utilizarea puterii de argumentare și persuasivă, aplicarea metodelor de gestionare a situațiilor neproductive etc.
Proiectul este implementat de Crucea Roșie din Elveția în parteneriat cu Asociația Obștească „HOMECARE” (Chișinău) și Asociația Obștească Centrul de Asistență Socio-Medicală „CASMED” (Bălți), cu susținerea financiară a Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC).
Menţionăm că, în cadrul CNA funcţionează linia naţională anticorupţie, disponibilă non-stop la numărul de telefon 0 800 55555. Apelurile sunt gratuite, iar cetăţenii pot comunica ofiţerilor CNA informaţii despre comiterea unor acte de corupţie, acte conexe sau manifestări de comportament corupţional. În 11 luni ale anului curent, 2212 cetăţeni au sunat la LNA.
Cristina Pendea