Administratorul Zonei Economice Libere Bălți, Marin Ciobanu, în cadrul unui interviu, s-a referit la lecțiile învățate după explozia pandemiei COVID-19.
„În Zona Economică Liberă Bălți preponderent lucrează furnizori, producători de automobile și aici mă refer la BMW, Mercedes, Volkswagen. Și sectorul automotiv a fost afectat la fel ca și alte industrii”, a spus Ciobanu, în cadrul unui interviu pentru Europa Liberă.
„„Când s-a început pandemia COVID, lumea a devenit mai reticentă la procurarea de automobile. Or, furnizorii din Republica Moldova livrează direct la producătorii de automobile. Deci, dacă vorbim de companiile noastre, vorbim de Regensburg, Leipzig, Oxford, Marea Britanie, adică direct la producători de automobile și companiile mari gen Mercedes sau BMW nu au stocuri. Camionul vine și se descarcă direct pe linie, asta-i unu la mână și doi: fiecare mașină are specificul ei. Și când a fost șocul acesta la începutul lunii martie, evident, a scăzut cererea la automobile, fiindcă lumea se gândește la sănătate, se gândește la siguranța alimentară, dar foarte repede s-a redresat situația. Deci, dacă noi avem în Zona Economică Liberă avem 11.400 de locuri de muncă, practic 75 la sută din locuri au fost cumva sistate, lumea a fost trecută în șomaj tehnic și lucram la capacitatea de 20-25%. Or, după vreo 4-5 luni deja vreo 85-90% din locurile de muncă au fost reactivate”, a conchis administratorul.
Dina Roșca