
În cadrul unui interviu pentru CURENTUL, directorul general al ÎS „Calea Ferată din Moldova”, Adrian Onceanu, a spus ce priorități are pentru perioada imediat următoare.
„După cum s-a menționat anterior, calea ferată este în prezent într-o stare dificilă din cauza pandemiei COVID-19. În ciuda acestui fapt, se depun eforturi pentru implementarea proiectului de reabilitare a secțiunii de cale ferată Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești, 233 km lungime, finanțat de BERD împreună cu BEI. La mijlocul lunii mai a acestui an a fost finalizată prima etapă a licitației privind selecția contractantului pentru efectuarea proiectării și lucrărilor pe această secțiune. În prezent, este în desfășurare pregătirea documentației de tender pentru a doua etapă a licitației. Ca urmare a implementării acestui proiect, capacitatea secțiunii reabilitate va crește de 1,6 ori, viteza medie a trenurilor va crește până la 60 km/h (acum această viteză este de 34,5 km/h). Toate acestea vor reduce timpul de livrare a mărfurilor, vor reduce circulația vagoanelor marfare și vor reduce timpul aflării pasagerilor în călătorie”, a spus Onceanu.
„În cadrul proiectului, va fi dezvoltat un sistem informațional de gestionare a energiei (EMIS), care include colectarea automatizată a datelor privind consumul de combustibil diesel, atât în locomotive noi, cât și în depoul de locomotive din Basarabeasca, cu emiterea unei analize care va permite monitorizarea utilizării optime a motorinei în mișcare. În prezent, compania internațională IRD Ingineering pregătește Termenii de referință pentru implementarea EMIS”, a ținut să adauge Adrian Onceanu.
Dina Roșca