La Glodeni, astăzi, a avut loc o ședință extraordinară a Comisiei pentru situații excepționale a orașului. Astfel, s-a luat decizia de a se întreprinde mai multe măsuri speciale pe perioada de carantină.
1.În legătură cu instituirea regimului de carantină în oraşul Glodeni începînd cu data de 14.04.2020, ora 08.00.
Primăria or. Glodeni va asigură următoarele măsuri:
a) izolarea localitătii: Vor fi instituite 3 posturi de control:
– La intrarea în or. Glodeni- str. Gh. Asachi ( staţia Peco Petrom)
– Ieşirea din oraşul Glodeni- str. 300 ani Glodeni ( spre satul Hîjdieni, SRL Miulisa Lux)
– Ieşirea din oraşul Glodeni- str. Suveranității (spre satul Duşrnani, Royal-cafe).
b) Blocarea străzilor de ieșire – intrare în oraș, unde nu sunt puncte de control ( str. Pavlov, Jucov, Viilor, Sadoveanu, C. Stere, T. Maiorescu, Egalității, Ștefan cel Mare, Eminescu, Unirii, Sănătății, Biruinței, P. Rareș).
c) În comun cu Inspectoratul de Poliţie Glodeni(instituţie responsabilă),
– eliberarea permiselor de circulaţie.
d) (Conducătorii întreprinderilor şi instituţiilor vor coordona şi aproba listele angajaţilor care au strictă nevoie de a veni la serviciu).
– patrularea prin interiorul localităţii
– va asigura mecanismul de control a intrărilor şi ieşirilor din oraş.
e) interzicerea intrării/ieşirii din localitate, cu excepţia persoanelor ce desfaşoară activităţi de asigurare a localităţii cu servicii (poştale, bancare) şi produse (alimentare, farmaceutice, petroliere, sanitaro-igienice), precum şi lucrători ai unităţilor din sectorul agroalimentar;
-Inspectoratul de Poliţie Glodeni, Instituţiile medicale, Secţia Situaţii Excepţionale, Moldtelecomul, SA Drumuri Rîşcani, Gospodăria Comunală Glodeni precum şi alte instituţii care se încadrează în instrucţiunea aprobată prin dispoziţia nr.6 din 26 martie 2020 a Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova.
– Red-Nord filiala Glodeni, Glodeni-Gaz, Poşta Moldovei, vor asigura activitatea cu implicarea personalului din oraş.
f) sistarea circulaţiei transportului, cu excepţia celui care asigură vitalitatea localităţii;
g) interzicerea aflării persoanelor în afara domiciliului şi în spaţiul public cu excepţia: deplasărilor în interes de serviciu, atiinci când activitatea nu poate fi desfaşurată la distanţă, deplasări pentru asigurare cu produse alimentare, medicamente, deplasări pentru acordarea asistenţei medicale şi pentru alte motive (Iucrări agricole, decesul unui membru al familiei);
1.2 După stabilirea regimului de carantină, autorităţile administraţiei publice locale, de comun Ministerul Afacerilor Interne, asigură următoarele măsuri:
a) verificarea deplasărilor la punctele de intrare/ieşire, cu respectarea măsurilor de protecţie individuală;
b) verificarea respectării regimului de izolare la domiciliu, în comun cu instituţiile medico-sanitare teritoriale (care acordă asistenţă medicală primară);
c) monitorizarea şi interzicerea aflării persoanelor în spaţii publice (străzi, lăcaşuri de cult, parcuri etc.), cu excepţia deplasărilor permise;
d) verificarea respectării distanţei sociale între persoane de minim 2 (doi) metri;
e) verificarea executării prevederilor hotărârilor/deciziilor emise de organele competente privind evoluţia situaţiei epidemiologice a infecţiei COVID-19;
f) alimentarea şi cazarea persoanelor antrenate la posturile de control.
g) aprovizionarea magazinelor de către agenţii economici, cu produse alimentare de 2 ori pe săptămînă.
1.3 Se interzice folosirea unităţilor de transport de serviciu pentru transportarea persoanelor din zona de carantină în lipsa mijloacelor individuale de protecţie.
1.4 Sistarea regimului de carantină în primăria or.Gloderni se efectuează prin Decizia Comisiei pentru Situaţii Excepţionale locale, în cazul în care, pe teritoriul respectiv nu se înregistrează nici un caz nou pozitiv de infectare cu COVID-19 pentru o perioadă mai mare de 14 (paisprezece) zile de la ultimul caz declarat încheiat, cu informarea în scris a Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova.
1.4 Instalarea contoarelor de energie electric pentru perioada de carantină la cele 3 puncte de control.
1.5 Achiziționarea și instalarea semnelor rutiere ( „STOP” și „ CARANTINĂ”) în 4 puncte ( 3 puncte de control și str.M. Eminescu, ieșire-intrare dinspre Rîșcani).
1.6 Pe perioada rece pentru încălzirea corturilor de la punctele de control de alimentat cu motorină, cite 20 litri pentru 24 de ore).
1.7. Cheltuielile aferente regimului de carantină vor fi suportate de Primăria Glodeni, cu prezentarea ulterioară a facturilor la ședința Consiliului orășenesc.
2. Prezenta decizie intră în vigoare din momentul emiterii şi se publică pe pagina oficială a Consiliului orășenesc Glodeni şi este obligatorie pentru toate persoanele fizice şi juridice din teritoriul orașului Glodeni.
Doina Munteanu