Peste 38 000 de cetăţeni au fost instruiţi de ofiţerii Centrului Naţional Anticorupţie în domeniul promovării integrităţii, în anul 2019, în cadrul a 730 de întruniri, scrie Provincial.
Numărul audienţilor a crescut dublu faţă de anul 2018 (19.483 de persoane), iar publicul-ţintă a cuprins agenţi publici, studenţi, elevi, profesori, părinţi, oameni de afaceri, parajurişti etc.
În 2019, ofiţerii CNA au organizat sesiuni de informare pentru 25 000 de funcţionari, 12.000 de studenţi, 480 de reprezentanţi ai sectorului privat şi peste 1 200 de persoanedin alte domenii de activitate.
Pe parcursul anului 2019, Centrul Naţional Anticorupţie a desfăşurat ample campanii de informare care au avut scopul de a transmite mesaje motivaţionale şi a îndemna oamenii să nu tolereze corupţia, să denunţe faptele ilegale la linia specializată a CNA (0 800 55555), să respecte Legea integrităţii şi să evite conflictele de interese.
Printre campaniile CNA, care s-au desfăşurat în toată ţara şi au vizat un şir de domenii vulnerabile, se numără „Corupţia dăunează grav sănătăţii”, „Fără corupţie la BAC”, „Poliţist integru – cetăţean protejat”. De asemenea, copiii au fost instruiţi în cadrul campaniei „Corupţia pe înţelesul celor mici”, iar locuitorii celor mai mari oraşe din ţară au beneficiat de consultanţă în cadrul campaniei „O zi anticorupţie în oraşul tău”. Pentru tineri, în parteneriat cu Kapuşon, voluntarii anticorupţie şi partenerii PNUD Moldova, au fost organizate o serie de concerte cu genericul „Nu dau şi nu iau mită!” CNA a fost prezent şi la evenimente publice, precum Ziua Europei, Orăşelul Integrităţii, dar şi la TV şi emisiunile radiofonice, unde a promovat mesaje anticorupţie.
Campaniile de informare ale CNA au fost sprijinite financiar de către Proiectul PNUD „Lupta cu corupția prin consolidarea integrității în Republica Moldova” şi Ministerul Afacerilor Externe al Norvegiei.
Doina Secrieru